Saturday, July 28, 2007

Because I unexpectedly changed all Sambuca's litter last week, I ran out of litter; so I walked to Loblaws to get more this afternoon.

And this is when I saw man's most extraordinary invention since the wheel: President's Choice biodegradable clumping cat litter.

I picked it up at first because it was marked a green product and the environment is possibly the only thing I force myself to be friendly to.

But it's not wonderful simply because it's biodegradable, people. It's amazing because the clumps are flushable.

I mean, how REVOLUTIONARY is that? Green AND flushable? I nearly fainted. Life doesn't get any better than this. I always thought litter should be flushable and couldn't get why it wasn't. At last somebody heard me. Whoever you are: thank you. Marry me already.

So spread the word, folks. I know I will. I've already started, actually.

Seriously: this is worth getting a cat for.

2 comments:

Isa Rock On!! said...

Ouin

C'est quand même un peu paradoxal de faire un produit vert flushable.. Je veux dire.. ça gaspille de l'eau de flusher de la litière donc est-ce vraiment vert ?

C'est vraiment pas toi que je juge d'utiliser ça, je serais tentée de l'essayer moi-même!! Mais c'est le fait que ce soit quand même considéré comme étant un produit vert...

Quartz said...

Tiens, j'avais pas pensé à ça.

En gros, soit on gaspille de l'eau avec un truc qui se dégrade, soit on pollue avec un truc qui ne se dégrade pas... on ne gagne nulle part !

Je suppose que la solution idéale serait en fait de composter la litière biodégradable.

Pour éviter de gaspiller trop d'eau en flushant, j'ai mis une bouteille d'eau dans ma toilette.